27 april 2014

"Livet blir vad du gör det till"

Idag mina vänner reflekterar jag kring en tanke som kom till mig i morse: "I am in charge of my life!" (Ofta när jag får insikter eller idéer kommer de till mig på engelska av någon anledning) Det är väldigt intressant att vid 49 års ålder, och som kvinna, upptäcka att man kan bestämma själv över sitt eget öde. 

Jag har i mitt yrke träffat så många kvinnor i rådgivningssituationer, som inte har en aning om vad de själva vill och behöver. Det är gräsligt när man tänker på det - att ens egna behov och önskningar är så utsuddade till förmån för andra människors behov. Det är inte att undra över att det är många kvinnor som lider av stress, sömnlöshet och utmattning. 

I ljuset av det blir tanken som slog mig idag, att jag själv har makten över mitt eget liv, lite svindlande. Jag har ju varit en sådan där duktig kvinna som betjänat och behagat alla: föräldrar, chefer, barn, make och exmake, bonusbarn osv. Tydligen har min själ bestämt sig för att det är nog med det nu. Tydligen har min själ bestämt sig för att det är jag som bestämmer nu. 

Det är befriande och mycket spännande! 

Isa-Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar